vrijdag 22 november, Victor Harbour

22 november 2019 - Victor Harbor, Australië

VANDAAG IS HET 50 JAAR GELEDEN DAT FAMILIE DAHM BEGON AAN DE GROTE OVERSTEEK NAAR AUSTRALIË!

Goeiemorgen Nederland! Na 450 km (de langste rit) net aangekomen bij ons onderkomen, echt KAK, zitten op een golfresort🤭 Onderweg was weer schitterend, afgezakt naar Robe en daar de South Ocean Road gepakt, loopt helemaal tot hier, is verlengde van Great Ocean Road alleen kom je hier niet zo dicht langs de oceaan. Links had je de oceaan, dan duingebergte, Coorong National Park met schitterende meren en rechts verschillende zoutmeren. Gebied is bekend om de pelikanen en die zagen we dus ook👍 Verder weer druiven, schapen, koeien EN 1 kangoeroe had het lef om over te steken voor onze auto 😯 Gelukkig was het stil op de weg, heel stuk alleen gereden, Wielly rijdt dan rustig, kan hij ook een beetje om zich heen kijken. Helaas geen kangoeroebiefstuk dus met Kerst 😂  Ineens hield de weg op en moesten we bij Westervoort met de pont oversteken, aan de overkant zag je By W(illem)Ellington 🤣😂 Ook de pont is hier gewoon gratis! Was de Murray River, die is wel erg lang. Nu heeft mijn lieve chauffeur wel een biertje verdiend💙🍻 Vanavond eten we hier, is terug hele klim naar boven en morgen moeten we om 9.15 uur bij de ferrie zijn dus 6.15 uur op🛳️

Fijne vrijdag allemaal en lieve kinderen voor vanavond lekker eten, fijn dat jullie de traditie voortzetten 👍 Volgende week is mummy er weer om te koken 🤔😑

Het weer: zonnetje en 22°

1. Gerry Masselink:
    22 november 2019
    50 jaar geleden, een halve eeuw. De tijd vliegt en we worden ongemerkt zelf steeds ouder.😎
  2. Ruben:
    Op die laatste zin van Gerrie: 🤐😬😂

Ziet er weer mooi uit. Komt Barbara er dan morgen weer bij, of?

Veel plezier daar. Time flies, when......
  3. Wielly Van Ottele:
    22 november 2019
    Nee, ze heeft de ticket niet om kunnen zetten en komt dus naar Adelaide. Daar gaan wij maandag ook heen.
  4. Barbara:
    22 november 2019
    50 years.... how quickly time flies. Took mum some roses today and she was in a happy mood. She said: "Das habe ich nicht bereuht....." even though she's had a challenging life she loves Australia and doesn't think that the same fortune could have been reached if the family had stayed in Germany. Let's not look back but relish the beautiful times that await us in the future. XXX
  5. Wielly Van Ottele:
    22 november 2019
    What a beautiful reaction of your mum! You are right about the future. Hope your mum can have a few more happy years 😘
  6. Hans en Ria:
    Veel plezier daar jammer van die kangoeroe 😉biefstuk smaakt heerlijk 😋 😂
  7. Jan en Hennie:
    22 november 2019
    We hebben jullie verhaal weer gelezen , nu weer veel Kilometers gereden ( Beentjes hebben ff rust ) maar ook heel wat gezien , en die Biefstuk van de Kangoeroe moet je met de Kerst maar omruilen voor een Mals Haasjebiefstuk / Konijntje.
    En in Westervoort de Pont over gestoken ?? haha lekker dicht bij , dus jullie hadden gewoon thuis kunnen eten mmmmmm
    Het begint alweer op te schieten , en erg leuk dat jullie maandag weer even met Barbara herrenigt worden , groet haar van ons xxxxxxxxx
    Fijn weekend nog , en wij nemen er zondag een extra op jullie met z'n allen ( als ze hem lusten ????? tenminste hahahaha
    Liefs van ons xxxxxx
  8. Barbara: