donderdag, 21 november Penola

21 november 2019 - Penola, Australië

ALWEER EEN KRUISJE, MARIEKE ♥️

Vanmorgen rond 5 uur wakker allebei van de warmte en de harde wind en jullie weten, Wielly en wind daar is iets mee 😓 Gisteravond belde Barbara al om aan te geven dat het 45° ging worden richting weekend in Adelaide en warm winds, deze winden zijn zo heet dat ze branden kunnen veroorzaken. Gisteravond zat de woonkamer ineens helemaal vol met kleine vliegjes, iets groter als fruitvliegjes, zelfs het witte logeerbed zat vol. Lampen aan, daar gingen ze wel opzitten. Onze slaapkamer had een deur dus die zat dicht en daar zat niets. Vanmorgen was het niet normaal, alle ramen vol, aanrecht vol, in de wasbak, een ramp. Gedoucht, ingepakt en weg. De eigenaresse vroeg meteen of we ook last hadden van vliegjes, dit was een klacht van iedereen, kwam door de extreme warmte ineens. Onderweg wat gegeten, nee, gisteravond al getankt 🤣 Het was gewoon om 11.00 uur al 39°! Nieuws gevolgd, de wind had een snelheid van 95 km/uur. Naarmate we zakten werd het kouder, 1 1/2 uur later nog 19° en bewolkt, onbegrijpelijk. Door afwisselend gebied, waar koalaborden🐨 langs de weg stonden (helaas nog niet gezien) maar ook met dennenbomen. Door Coonawarra, een bekend wijngebied met wijnboeren die volgens mij elkaar de loef afsteken wie het mooiste wijngoed heeft, schitterend afgebakend met rozenhagen-en struiken en sjieke wijnproeverijen. Ons huisje is een kleine, witte cottage met eigen tuin, romantisch met een oud emaille fornuis en een Carola-bed!!! EN een jacuzzi alweer. Nieuwe poging 😂😂😂 Hier geen WiFi, misschien vanavond in een restaurant. De was draait, kan zo in de droger. Foto's niet veel, komen morgen mee.

We zitten nu de tijdzone van Adelaide dus NOG MAAR 9 1/2 uur later als bij jullie👍

Het weer tenslotte:

Fris, jas en lange broek en zelfs paar druppeltjes en licht rommelen

Dikke knuffel van ons 😘

1. Hans en Ria:
    21 november 2019
    Wat geweldig allemaal en ook zo leuk omschreven 👍wat fijn dat wij jullie zo op deze manier kunnen volgen groetjes 👩‍❤️‍👨
  2. Wielly Van Ottele:
    21 november 2019
    Zo zie je maar, ver weg en toch dichtbij. Groetjes van hier.
  3. Gerrie van Marwijk:
    21 november 2019
    Geweldig weer Wielly en Marjo en inderdaad wat Ria zegt fijn om jullie zo te volgen... Groetjes 😘😘
  4. Barbara:
    21 november 2019
    Oh yes! You're experiencing the great Aussie salute.... flicking away the bush flies. Small but very annoying. It sounds like you drove through the cool change quite early. In Geelong we got the cooler weather around 2 p.m. It was 39 degrees before then. The plants in my garden were not happy but picked up quickly when I watered them this evening. Enjoy the cooler night XXX I hope to get a better sleep tonight, too. It was too hot to sleep well last night. Cheerio!
  5. Cees en Carla.:
    21 november 2019
    Dit vergeet je toch nooit meer, geweldig!
  6. Theo Bosman:
    21 november 2019
    Alweer een geweldige dag om nooit te vergeten.
    op naar de volgende.
    Groetjes,
  7. Jan en Hennie:
    21 november 2019
    Ook wij gaan weer een reactie geven op jullie Schitterende Reis , en de weersomstandigheden zijn wel anders dan hier hoor bbrrr koud , maar 45 graden is ook extreem.
    En die vliegende huisgenoten van jullie niet lekker , je zou ze bijna zien VLIEGEN haha , ik kan begrijpen dat je dan gauw maakt dat je weg komt.
    Fijn dat Barbara jullie van alles op de hoogte houdt , Toppie en hoe zit het met de Kangoeroes ??? al op een plaatje vast kunnen leggen ?? en Koala's ??
    Van uit een KOUD Huissen dikke knuffels xxxxxx