zondag 24 november, Eilandtour

24 november 2019 - Kangaroo-eiland, Australië

VANDAAG 75E VERJAARDAG VAN OME JAN, PROFICIAT VAN DE SKIPPIES 😘😘😘😘

Weer een mooie dag gehad, zijn 9.00 uur vertrokken en hebben eiland in de breedte doorkruist, van de noord naar de zuidkust, 200 km 🚗 Begonnen in Wildlife Park, hier loop je zelf tussen de kangoeroes en de kaolabeertjes. EN VOOR TANTE NES: de mol zit in de blauwe auto, is helaas te laat ontmaskerd 🤣🤣 Was zo schitterend, koala's zijn heel zacht en lief behalve als ze een jong bij zich hebben, dan mag je ze ook niet aanraken net als de kangoeroes, pa en ma blijven stokstijf staan als je te dichtbij komt! Jong wilde naar binnen maar mocht niet. Toen we stap naar achteren deden ging de buidel open en weg was ie🦘 Bij de witte zie je het jong er uit koekeloeren. De wombat is een dik, traag dier dat alleen in de avond en nacht actief wordt. Graaft dus die molshoop, soms wel 1 meter doorsnee. Kan je de as van de auto kosten als je hem overrijdt. Sliep daar ook hele tijd, in een nagemaakt hol. Veel dieren gezien, zie foto's 🦔🐨🦘🦃🐦🐧🦅🦉🦜🦚🐊🐍, ook een kangoeroe-rat, foto na witte kangoeroes, heeft dikke staart van een rat maar voorpoten van een kangoeroe en springt als een kangoeroe Daarna door naar Stokes Bay, wit strand waar je alleen kon komen door een spelonk in de rots. Water was niet heel koud, tenminste tot de knieën 😉 Vervolgens naar Seal Bay in het zuiden, alles aan de Indische Oceaan. Je ziet op een foto het skelet van een zeeleeuw. Wouw, helemaal vol met zeehonden! Waren aan het vechten (brullen) , knuffelen, zwemmen en luieren. En wat een geweld, die golven. Er springen daar orka's op zijn tijd of zijn haaienvinnen te zien, tijdje gezeten, maar noppes. Bij de Chinees als soep 😂 17.00 terug en tijd voor een glaasje water 😁 Vanavond eenvoudige maaltijd, toast met vis. En dan opmaken voor de nacht, morgen naar eindstation, auto inleveren met 3300 km op de teller en ff 2 dagen niks meer, alle indrukken laten bezinken 🥴

Het weer vandaag: 24° en nauwelijks bewolking, lekker warm

Fijne zondag en voor mijn familie: gezellig feestje allemaal vanmiddag 👍🎉🎂🍻

Liefs van ons en tot morgen🤗

1. Jan en Hennie:
    24 november 2019
    Als eerste namens Ome Jan bedankt voor jullie lieve Felicitatie 👍👍😘😘
    En te lezen is dat jullie nog steeds van alles genieten in Australië 👏👏
    Steeds weer andere indrukken , en prachtige Dieren , zo mooi de 🐨🐨 en de Kangoeroe's 🤗🤗 dat alles kunnen wij ons hier niet voorstellen , zoals je beschrijft de Natuur prachtig.
    Wij wensen jullie nog fijne laatste dagen van de vacantie toe 👍👍.
    En wij gaan vandaag met onze familie één Toast uit brengen op Ome Jan 🍺🍺🍺🍷🍷etc etc tot gauw 😘😘😘😘😘de Bouwy's
  2. Gerrie van Marwijk:
    24 november 2019
    Geweldig weer om te lezen en de foto’s zijn Weer prachtig. Geniet lekker van jullie laatste dagen in Australië...☀️