2 november, Queenscliff

2 november 2019 - Geelong, Australië

Barbara laat er geen gras over groeien, na ons jetlagdutje heeft ze ons rondgereden door al heel mooie natuur en zijn we naar Queenscliff gegaan. Een Victoriaans stadje aan dezelfde baai. Met een mooie haven van waaruit Ferries vertrekken naar Melbourne, waar mensen mee naar hun werk gaan ipv met de auto omdat dat sneller gaat, 1 uur ipv 2 1/2 uur.  Ook grote cruiseschepen en tankers gaan hier vanuit Melbourne de oceaan op vv. Hierbij gaat een pilot aan boord omdat de doorgang erg smal is en het water van de baai en de oceaan samenkomt, turbulentie veroorzaakt en dus gevaarlijk is. Toevallig kwam er een grote tanker uit Noorwegen aan dus we konden meteen zien wat ze bedoelde. En het mooiste waren de  dolfijnen, we zagen ze heel goed, zij zwemmen naast de Ferrie. Net iets te ver voor een foto maar bijzonder!

Het weer nog tenslotte: REGEN, nu zonnig/droog

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Léon:
    2 november 2019
    Dolfijnen! 🐬 Gaaf zeg..
  2. Jan en Hennie:
    2 november 2019
    Wat een ontvangst SUPER , het was inderdaad een lange TRIP maar jullie krijgen er wat moo's voor terug
    Geniet samen met Barbel van de mooie weken , en we blijven jullie volgen