zaterdag 9 november

9 november 2019 - Yulara, Australië

Bij aankomst hier hebben we vouchers gekocht voor ontbijt dus vanochtend de 1e ingeleverd. Prima ontbijtbuffet, ze hebben hier geen broodjes, alleen toast, sneeën wit, bruin en volkorenbrood die je in een broodrooster kunt doen. Daarna zijn we met rugzak en 2 flessen water vertrokken voor een wandeling rond de resorts hier. Lopen door rood zand, iets anders dan over verharde wegen. Voor onze geoloog in spe uiteraard een mooie oranje steen meegenomen. Lachten om alle mensen die met een net over hun hoofd lopen maar nu snappen we waarom, het stikt hier van kleine vliegen die op je gezicht gaan zitten, in ooghoeken, lippen, in neusgaten 😜. Dus hebben hele weg lopen wapperen. Op 2 uitkijkpunten geweest en alweer waren Uluru en Kata Tjuta zichtbaar. Men noemt de Uluru een vrouwelijke en de Kata Tjuta een mannelijke rots. Begrijpelijk!!!! Hebben een raar iets gezien, lijkt op rook (gelukkig geen bosbrand) maar verplaatst zich snel en verdwijnt ook weer. Soort zandtornado? (zie foto's). Er zijn hier 4 hotels/resorts en 1 camping, 1 politie, 1 brandweer, 1 medisch centrum en 1 tankstation, 1 scholencomplex en 1 wasserij voor alle resorts. Winkels zijn in tankstation of op resorts. En dan een gebied waar de Aboriginals leven maar dat is verboden toegang, logisch, geen aapies kijken. 7 km en 2 1/2 uur was genoeg, ☀️. En tot slot: behalve op bord hebben we nog geen kangoeroe gezien al had je het graag😂 Misschien zijn wij de enige gekken die in deze hitte lopen en lachen ze ons ergens vanonder een boom uit? Of leven als herten bij ons? We hebben nog ff 🦘, er is nog hoop! Vanavond gegeten van de BBQ, zelf kiezen, zelf bakken en saladebuffet. Wielly koos voor 3 sausages, chili cheese kransky en chicken en ik ben voor kangoeroe en krokodil gegaan. Heerlijk. Nu nog ff borrelen en dan 😴

Fijne zaterdag allemaal👍

Het weer: Andre Hazes heeft er een liedje over geschreven: zeg maar niets meer!!

1. Gerry Masselink:
    9 november 2019
    Dus morgen lopen jullie ook met een visnet over je hoofd. Leuke trip die jullie gedaan hebben skippy.👍
  2. Jan en Hennie:
    9 november 2019
    Leuk verhaal weer en foto's, veel wandelen lees ik wel , maar na een stevig ontbijt kan dat ook wel mmmmmmmm
    Water in de rugzak ( is anders dan een Biertje en Hugo) hahaha die staan als je thuis komt in Koelkast neem ik aan ??
    Ja en de volgende keer (mocht je nog eens terug gaan ) maar een Panty over je hoofd trekken . voor de vliegjes of zagen jullie ze vliegen ??
    Niet de Aboriginals bekijken / of mee op de foto's , troost je hier lopen ze ook wel met zo,n Lapke hihi.
    En blijven hopen dat jullie de Kangoeroes nog zullen zien je hebt nog even .
    Dus lekker geBBQ en ff geborrelt en weer in het MANDJE zzzzzzzzzz het weer is nog goed dus maak er gebruik van lekker zonnen en luieren op z'n tjd
    Weer de groetjes van ons en tot lezen's weer xxxxxx
  3. Theo Bosman:
    9 november 2019
    weer z,n mooie dag, en weer een ervaring rijker.
    prachtige foto,s en verder al het mooie opsnuiven.
    geniet ze nog en tot het volgende nieuwe reisverslag.
    Groetjes van ons vanuit een kil maar wel droog Huissen.
  4. Barbara:
    10 november 2019
    Terrific to read your perspectives. Enjoy! Soon you'll be in the big smoke "Sydney".