woensdag 6 november

6 november 2019 - Melbourne Airport, Australië

vanmorgen 10 uur vertrokken richting Melbourne. Wat een immense stad, hebben we New York dus nooit gezien. Wel alles gebarricadeerd na de aanslag van  vorig jaar november. In Australië is gewoon alles gratis, toiletten,  een kan water bij het eten en in Melbourne rijden hele oude trams voor hip on-hip off ook gratis. Rivier de Yarra loopt midden door de stad. Hieraan hebben we geluncht. Er zijn veel wolkenkrabbers waarvan ze die dubbele van groen glas Twin Towers noemen. Ook heel veel oude Victoriaanse gebouwen die gebouwd zijn voor de Windsors, het Engelse Koninklijk Huis. En veel theaters in die stijl. Gebouw waar Wielly voor staat met beveiliger is het House of Parliament uit de Victoriaanse tijd. (beveiliger kwam naar ons toe en vroeg: "Hi Willy, can I come with you on the picture?")  Op dit gebouw wapperen de vlaggen van Australië, Victoria en Aboriginals. Is nu alleen voor parlement van Victoria, was vroeger voor heel Australië toen dit nog de hoofdstad was, dat is nu Canberra. Alles is hier al in Kerstsfeer, zelfs het reuzenrad staat al klaar, net als we vanochtend zagen in Geelong, hier waren ze hem aan  het opbouwen. Na een kopje koffie onder een oude arcade zijn we richting ons hotel gereden.  Hier hebben we een superdeluxe appartement MET wasmachine en droger, dus die draaien nu. Barbara had een potje waspoeder meegegeven, kwam goed uit! Morgenvroeg om 7.00 uur komt de shuttle ons halen om naar het vliegveld te brengen en om 9.00 uur vertrekken we voor 3 dagen naar Ayers Rock, naar de Aboriginals. Veel zin in! Tot zover weer de berichtgeving van de Aussies. Welterusten !

En het weer deze keer: het was een warme, zonnige dag

1. Jan en Hennie:
    6 november 2019
    Hoi Ossie's (i.p.v Otties ) wat fijn dat jullie zo genieten , en weer mooie foto's , en al die inmense gebouwen prachtig.
    En de Kerstsfeer al op gesnoven haha , hier nog ff wachten , ja het uniform trekt Wiellie nog seeds aan (zit in de GEN )
    Wij wensen jullie weer een goed vlucht toe , en geniet samen nog van de komende weken in Australie , tot hoor's xxxxxx
  2. Gerrie van Marwijk:
    6 november 2019
    Wat een mooi verhaal weer en foto’s een goede vlucht straks 😊
  3. Barbara:
    7 november 2019
    They are terrific photos and chosen well to overview our day in Melbourne. I miss your easy going personalities and sharing breakfast with you over the last few days. I find it hard to believe how much we've covered in just a few days, AMAZING energy! Relax at that special rock, Uluru. XXXX