maandag 4 november, Great Ocean Road

4 november 2019 - Port Campbell, Australië

vanmorgen om 10.00 uur vertrokken voor een 2-daagse trip naar Port Campbell. Het weer zou bepalen of we via Great Ocean Road en de Twelve Apostels zouden gaan of stukje binnenland om onze uitdaging aan te gaan. De regen bepaalde dat het via Twelve Apostels ging en morgen via binnenland. De Ocean Road is gebouwd door mensen die terugkwamen uit de oorlog en geen werk hadden.  Voor hen staat aan het begin een Memorial. Als eerste wist Barbara een golfclub (zijn er hier plenty van) waar de kangoeroes in het wild rondspringen/liggen maar ook hier had de commercie toegeslagen en waren hekken geplaatst waar ze binnen waren gedreven en per tour kon je ze bekijken. Barbara zei dat we er nog genoeg gaan zien dus doorgereden naar Apollo Bay waar ze de lekkerste Scallop Pies van de regio hebben. Een scallop is een witte mossel. Wielly koos voor zijn vertrouwde broodje gezond maar ik mag graag iets nieuws proberen. Het was heerlijk.  Door naar Twelve Apostels, rotsformaties van zandsteen die toch langzaam aan het afbrokkelen zijn, er zijn nog maar 9 apostelen en wat stukken over!  In Port Campbell had Barbara een motel gereserveerd. Hier  in een pub wat gedronken en goed gegeten en nu lekker onder de wol. Morgen om 9.00 uur verder voor......... ja kindertjes, nog even nieuwsgierig blijven wat papa en mama voor stoers gaan doen, ha.

Het weer tenslotte: bewolkt met buien, vanmiddag bewolkt met afwisselend zon, ongeveer 16* en vooral veel wind langs de oceaan

welterusten allemaal van de Aussies

1. Gerrie van Marwijk:
    4 november 2019
    Weer geweldig mooie foto’s en mooi verhaal Aussies en jaaaa wij zijn toch ook wel heeel nieuwsgierig wat jullie morgen gaan doen...
  2. Jan en Hennie:
    4 november 2019
    Zo we hebben weer genoten van de foto's en van jullie verhaal , prachtig om dit allemaal te bewonderen , en zeker te ervaren .
    Ik zie wel dat de mosselen er goed uit zagen , en ik was er ook wel voor te porren geweest om ze te proberen , maar Ome Jan had de keuze van Wiellie gedaan hahaha
    Jammer dat het weer een beetje wisselend is , maar dat hoort bij het jaargetij .
    De commercie heeft in elk land wel de overhand , dus in dat mooie land met veel bezienswaardigheden zeker niet minder.
    Ik heb een stil vermoeden wat jullie verrassing is hihi , maar ook wij zijn toch echt nieuwsgierig
    Liefs van ons voor jullie 3tjes , en tot de volgende Story / verhaal xxxxxxxx