donderdag 14 november

14 november 2019 - Leura, Australië

Vandaag 11.600 stappen en 4 uur gesurvivald. Auto geparkeerd en alle 3 de bezienswaardigheden hier in 1 keer gepakt door de Prince Henry Cliff Walk te doen. Van Scenic Parc via Echo Point naar Three Sisters. Bijzonder fascinerende natuur, hoe het ooit heeft kunnen ontstaan! Hier is een witte kaketoekolonie. Een zwarte slang met oranje stippen gezien maar hij was helaas sneller als het fototoestel 😂 Na heel veel trappen omhoog en omlaag, langs paar watervallen, bij de Zusters uitgekomen 🤪Weer een legende van de Aboriginals: 3 zusjes van 1 stam werden verliefd op 3 broers van een andere stam maar zij waren in oorlog. De 3 broers, krijgers, ontvoerden de zusjes en het gerecht van de stam van de meisjes gaf bevel aan de wijze man om de zusjes te veranderen in steen tot de oorlog voorbij was. Helaas sneuvelde de wijze man dus de zusjes staan nog steeds te wachten 😭 De kabelbanen die jullie zien hebben wij ook alleen maar voorbij zien komen hoor, 1 is de steilste van Australië 😵 Deze wandeling kon je vanaf elke bezienswaardigheid starten en was erg druk, vooral hele kuddes loempiavouwers kwam je op die smalle paden tegen!! Vanavond weer in de benen, half uurtje naar cowboydorpje Leura gelopen om wat te eten, Wielly wilde wel graag schnitzel maar helaas, alleen de chinees en pizza-en turks restaurant waren nog open en aangezien we deze week al koreaans hadden gegeten bleef er maar 1 optie over voor Wielly en je raad het al, gegrilde kip met friet, geen gele rijst en vooral GEEN garlic, salade en stuk turks brood. En lekker dat het was👍. Nu weer terug en zo duiken, morgen om 8.00 uur richting Canberra.

Weer dikke kus van ons en oant moarn 😘

Oh ja, en de zon scheen ook weer, zeker 25° geweest

1. Jan en Hennie:
    14 november 2019
    Gut oh Gut , wat jullie toch allemaal zien / tegenkomen slangen kaketoe's (kolonie) , loempiavouwers etc,etc prachtig
    En wat een leuke legende 3 broers en drie zussen die komen hier ook voor of 2 broers en 2 zussen , aleen die wijze man ontbrak !!! , en die zussen staan er niet meer haha
    Maar jeetje wat moeten jullie kilometers lopen om iets lekkers te eten , zou hier ook zo moeten zijn dan hadden we geen dieetiste's nodig toch ??
    Ik neem aan dat de KIP met Friet Wiellie goed is bevallen , na Chinees en Koreaans te hebben gegeten .
    Nou Ossie's maar weer tot het volgende verhaal xxxxxxx
  2. Gerrie van Marwijk:
    14 november 2019
    Geweldig weer om te lezen en prachtige foto’s 👌 we kijken weer uit naar het volgende verhaal en foto’s.. groetjes van ons 😘😘
  3. Theo Bosman:
    16 november 2019
    wat een mooie verhalen en legendes,
    prachtige foto,s.
    hebben jullie ook in die kabelbaan gezeten!!!!! Brrrrrrrr.
    Groetjes